Deklaracja dostępności /files/image/deklaracja_dost%C4%99pno%C5%9Bci_zkiw.pdf
Raport o stanie zapewnienia dostępności /files/image/Raport_o_stanie_zapewnienia_dost%C4%99pno%C5%9Bci_podmiotu_publicznego_2025-(1).pdf
Deklaracja dostępności w Zakładzie Kanalizacji i Wodociągów w Drawsku Sp. z o.o.
Zakład Kanalizacji i Wodociągów w Drawsku SP. z o.o. (dalej: ZKiW w Drawsku Sp. z o.o.) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego www.zkiwdrawsko.pl
Data publikacji strony internetowej: 26.04.2024r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 24.03.2025r.
Strona internetowa www.zkiwdrawsko.pl jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklarację sporządzono dnia: 26.03.2025
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 25.03.2025
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej prowadzona przez Spółkę strona internetowa posiada :
1) funkcjonalność umożliwiającą wyświetlanie treści w tekście łatwym do czytania
2) podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
3) możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
4) mapa strony
5) nie posiada nagrań treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo,
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych w przeglądarkach Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge, Opera.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt poprzez adres mailowy: zkiwdrawsko@onet.pl , osobiście lub telefonicznie pod numerem tel. 672569148, 672569173.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości pliku i problemu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba :
Zakład Kanalizacji i Wodociągów w Drawsku Sp. z o.o.,
ul. Powstańców Wlkp. 121a
64-733 Drawsko
Powiat czarnkowsko-trzcianecki
województwo wielkopolskie
Wejście do budynku jest ograniczone dla osób poprzez wysoki stopień / próg przy drzwiach wejściowych do budynku. Przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie korytarzy
Korytarze w budynku są bezkolizyjne, nie posiadają progów, a także znajdują się na jednym poziomie. Dla chcących załatwić sprawę w części niedostępnej dla osób poruszających się na wózkach części budynku, pracownik prowadzi obsługę klienta niepełnosprawnego w części dla niego dostępnej.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe są realizowane przez wyznaczonego pracownika.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Zakład Kanalizacji i Wodociągów w Drawsku Sp. z o.o. nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługi z wykorzystaniem:
komunikacji audiowizualnej, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych,
tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online),
pomocy tłumacza języka migowego – kontakt osobisty,
pomocy tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty).
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Pomoc w pokonaniu większych barier w budynku
W przypadku braku możliwości dotarcia interesanta do wymaganego pomieszczenia lub pracownika, zapewnia się możliwość wyjścia pracownika do interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się ewakuację lub ich uratowanie poprzez względną bliskość wyjścia ewakuacyjnego oraz pomoc pracowników.
Raport o stanie zapewnienia dostępności /files/image/Raport_o_stanie_zapewnienia_dost%C4%99pno%C5%9Bci_podmiotu_publicznego_2025-(1).pdf